vigyázz#KáPé vlog és applikáció
A 2008-as pénzügyi válság ráirányította a figyelmet a pénzügyi tudatosság fejlesztésének fontosságára, de ezen a területen hazánk még gyerekcipőben jár, az állami oktatásból hiányzik az átfogó, naprakész tudásanyag.
HIvatkozás megnyitása
Kommunikációs stratégia:
sajtó:
• sajtótájékoztató
• témamenedzsment anyagok
• interjúk
social media (Facebook, YouTube):
• KáPé bemutatkozik videó: interjú a vetélkedő korábbi résztvevőivel az új tananyagról
• gyerekszáj videók: a vetélkedőben nem résztvevő gyerekeket faggattunk pénzügyi
ismereteikről
• termékelhelyezés - Középsuli 88. rész
DM:
• tájékoztató anyagok küldése az általános és középiskoláknak, postai és emailes úton
marketing:
• tömegkommunikációs eszközökkel erős kompetitív szintű TV-s és online jelenlét az Image
szegmensben
• eladáshelyi POS anyagok a bankfiókokban, iskolákban
• új, innovatív eszközök és médiafelületek, mint alkalmazásokon belüli hirdetések
Üzenetek:
általános iskolás felkészítők számára:
• a tananyag megújítása szükségszerű a naprakész tudás átadás érdekében
• az új platform idomul a mai 9-17 évesek médiafogyasztási szokásaihoz
• az új tananyag elsajátítása nem igényel több ráfordítást
• 1-2. osztályos kategória megszűnik: hatékonyabb 8-9 éves korban elkezdeni a tematika
átadását
• középiskolások bevonása: az általános iskolából kilépve sem szűnik meg a versenyzés
lehetősége
általános iskolások számára:
• változik a résztvevő korosztály: középiskolások is részt vehetnek
• trendi korszerű tudásanyag - fókuszban a digitalizáció
• már a platform is érdekes: vlog
középiskolás felkészítők számára:
• naprakész pénzügyi tudást kínálunk
• jövőnézés: digitális pénzügyekről digitális bennszülötteknek
• interaktív feladatok - élményszerű tanulás
• nem igényel nagy időráfordítást, tanéven átívelő
középiskolások számára:
• digitális pénzügyekről digitális platformon – jövőorientált program
• vlogból fogyasztható content
• interaktív feladatok - élményszerű tanulás
Probléma felvázolása
A K&H Csoport 2010-ben indította útjára a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt, hogy a fiatalok korosztályuknak megfelelő játékos feladatokon keresztül sajátítsák el az alapismereteket, ezáltal a tudatos pénzügyi döntéseket. A vetélkedő tudásanyagaként egy 2007-ben készített rajzfilmsorozat szolgált. Az eltelt idő alatt azonban számos technológiai és iparági fejlődésnek lehettünk szemtanúi, megváltozott a generáció is, amelyet oktatunk. Modernizált pénzügyi ismeretekre van szükségük, másképpen fogyasztanak tartalmakat, más logikával tanulnak. Így időszerűvé vált egy új tudásanyag elkészítése, mely egyszerre újult meg tartalomban, platformban és vizualitásban, igazodva a generációs és digitalizációs trendekhez, igényekhez.
Cél
A 9-17 éves fiatalok pénzügyi ismereteinek bővítése.
Célcsoport
Elsődleges célcsoportunk a 9-17 éves fiatalok, az ő pénzügyi ismeretüknek bővítését tűztük ki célul. A középiskolások bevonását kiemelten kezeltük, hiszen ők 2018 őszén nevezhettek először a versenyre.
Másodlagos célcsoportunk a köznevelésben dolgozó pedagógusok, intézményvezetők, akik hídszerepet töltenek be a vetélkedő és a gyerekek között: részvételt kezdeményeznek, megteremtik a lehetőséget a tudásanyag elsajátítására, segítik ennek feldolgozását.
Közvetett célcsoportunk a gyerekek családja is. A felnőttkorú lakosság meglepően nagy része nem rendelkezik a megfelelő pénzügyi ismeretekkel - célunk tehát az is, hogy a fiatalok fejlesztése által a hozzátartozók pénzügyi tudatossága is fejlődjön.
Eszközök
Célcsoportunk virtuális játszótere a digitális világ, így jött az animált vlog ötlete. Ahogy a húsvér vloggerek, úgy főszereplőnk is markáns tematikával, személyes tartalmakkal és jellemző fogásokkal (pl. challenge, unboxing) él. A forma lehetőséget ad az interakcióra, visszakérdez, kommentelésre hív, teret engedve a közösségi tanulásnak. A 21. század az m-learning korszaka, ezért létrehoztuk a tudásanyagot támogató mobilapplikációt. A történetek végén a tartalomra épülő játékok találhatók, így erősítve a játékos tanulást.
A platformváltással összhangban teljes arculatváltás történt: korszerűbb lett a vizuális világ, a gyerekek számára befogadhatóbb, modern nyelvezet használ az új sorozat. A vigyázz#KáPé vlog főszereplője Kávási Péter, KáPé, egy 14 éves srác, aki élete különböző eseményein keresztül ismerteti meg a nézőt a pénzügyek világával, például egy családi költözés miatt a hitel fogalomkörével vagy a bevétel-kiadás egyensúlyával.
A 15 részes vlogsorozat megújult tartalma egy oktatási szakértő csoport segítségével jött létre, amelyben nagyobb hangsúlyt kap a digitalizáció témaköre, például az online vásárlás, vagy netbankolás. A tananyag letisztultabb, a 8-17 évesek számára testreszabott információkkal bír. Ezzel összhangban változott a vetélkedő célcsoportja is: nyitottunk a középiskolák felé, ezentúl 3-11. osztályból várjuk a csapatukat.
Az új tudásanyag és app bárki számára ingyenesen elérhető a megújult honlapon.
Eredmények
Büszkék vagyunk arra, hogy a vigyázz#KáPé vlog részei 12 000 megtekintést, a mobilapplikáció pedig 8585 letöltést ért el. Ez megerősít minket abban, hogy sikerült a célcsoportunk generációs igényeihez alkalmazkodnunk. Nagyon örülünk annak, hogy új célcsoportunk, a középiskolások bevonása kiemelkedően jól sikerült. Közel 2000 9-11. osztályos diák vett részt a versenyen, ezzel rögtön a második legnépszerűbb kategória lett.
A sajtókommunikációban is nagy sikereket könyvelhettünk el, a sajtómegjelenések számában 56%- os, míg EAV értékben 35%-os növekedést értünk el, ami a vetélkedő története során az eddig legkiemelkedőbb eredmény. Nagyon szépen teljesítettek továbbá a social media felületeken használt népszerűsítő videóink is.