Samu, a láma feleséget keres

A 13 hektáros Katica Tanya mottója, hogy „a Földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól vettük kölcsön”. Ez a szemlélet vezérli őket a működés során a megújuló energia ellátástól a vízhasználatig, a konyha működésén és az attrakciók környezeti hatásain át valamennyi tevékenység során. A tulajdonosok a White Elephant Digital ügynökségtől új attrakcióik kommunikálását és a látogatószám növelését várták.

Samu, a láma feleséget keresSamu, a láma feleséget keres 81Samu, a láma feleséget keres 82Samu, a láma feleséget keres 83Samu, a láma feleséget keres 84Samu, a láma feleséget keres 85Samu, a láma feleséget keres 86Samu, a láma feleséget keres 87Samu, a láma feleséget keres 88
Samu, a láma feleséget keres 81
Samu, a láma feleséget keres 82
Samu, a láma feleséget keres 83
Samu, a láma feleséget keres 84
Samu, a láma feleséget keres 85
Samu, a láma feleséget keres 86
Samu, a láma feleséget keres 87
Samu, a láma feleséget keres 88
Évszám 2019
Ügynökség White Elephant Digital Kft.
Megbízó Katica Tanya Élményközpont
Díjak Sándor Imre PR-díj (kommunikációs kampány kategória), EMEA Sabre, GOLDEN Award, Prizma Kreatív PR-díj, Marketing Diamond Awards,

HIvatkozás megnyitása

Az éves kommunikációs terv készítése közben merült fel az ügyfél részéről, hogy segítsünk találni egy nőstény lámát Samu mellé, mert ők egy éve próbálkoznak sikertelenül. Bár utolsó pillanatban jött az ötlet, ebből lett végül a kampány fő története. Természetesen ez egy szerencsés találkozás volt, hiszen pontosan beilleszkedett az üzleti tervbe és elvárásokba, hogy növeljük a Katica Tanya ismertségét és a látogatószámot. A „Samu feleséget keres” és a Katica Tanya neve így összeforrt a kampány során.

Probléma felvázolása

A Katica Tanyát 2001-ben alapította egy házaspár, Handó Eszter és János, akik a multivilágot maguk mögött hagyva valósítják meg álmukat, egy felelősségteljesen működő, profitábilis vállalkozást. A 13 hektáros élménypark mottója, hogy „a Földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól vettük kölcsön” és ez a szemlélet vezérli őket a működés során a megújuló energia ellátástól, a vízhasználatig, a konyha működésén és az attrakciók környezeti hatásain át valamennyi tevékenység során. Az élményközpont Patcán, Kaposvár alatt található, körülbelül 3 órányira Budapesttől. Minden évben egy-két új attrakcióval gazdagodnak, amely plusz izgalmat jelent azok számára, akik ismerik a tanyát.

Cél

Az ügyfél elvárás az új attrakciók kommunikálásán túl, a látogatószám növelése, amelyhez szorosan kapcsolódik az ismertség növelése országosan. Sikerült meggyőzni őket, hogy ehhez a tavalyi óriásplakát költségvetését csoportosítsuk át PR havidíjra, hogy meg tudjuk valósítani a „Samu feleséget keres” kampányt.
Emellett időközben bejött egy plusz tényező, megnyitották az elektromos versenygokart pályát, amely az Élményközponttól függetlenül is, különdíjas attrakcióként működik a tanyán, és ezt bele kellett csempésznünk úgy a kampányba, hogy az elvárt 2500 futam / hót mielőbb elérjük.

Célcsoport

A Katica Tanya, mint élményközpont elsődleges célcsoportja a családosok, területi célcsoport pedig a környező megyék, speciális fókusszal a Balaton déli partja és Budapest. A legfontosabb mérőszámunk a látogatószám növekedése, a konkrét ügyfél elvárás az évi 10%-os növekedés, a 2018-as számokhoz képest. Továbbá komoly elvárás volt, hogy a weboldal látogatószámot is növeljük az új felhasználók tekintetében legalább 15%-kal.

Eszközök

Valentin-napon feladtunk néhány társkereső oldalon egy hirdetést, hogy “Samu feleséget keres” és kitettük a Katica Tanya FB oldalára is. Az ötlet betalált, megindultak a kommentek, javaslatok az oldal látogatói részéről és a hírt “felkapta” néhány sajtóorgánum is. Óriásit robbant: imádták az újságírók, az RTL Klubtól Balázsékig, a HVG-n át sokan beszámoltak róla és kérték segítsenek Samunak feleséget találni. Sok tipp érkezett, így sikerrel jártunk, megtaláltuk Sacit.
Június elején kitettünk egy FB posztot, amelyen ez állt: “Hallottad? Samu lehet megtalálta”, ezt egy Budapestről Balatonra vezető óriásplakátra is kitettük, hogy külön felkeltsük az abba az irányba induló autósok figyelmét. Majd két héttel később intéztünk egy felhívást, hogy tanúkat keresünk a láma menyegzőre. A HVG, NLC azonnal beszámolt róla a Facebook felhívás alapján, majd Balázsék ismét felhívták a Katica Tanya tulajdonosát. A „Tanú wanted” teaser olyan jól sikerült, hogy az esküvői meghívóra azonnal reagáltak az újságírók és szívesen utaztak 3 órát Patcára, hogy részesei legyenek a láma násznak. Így jelent meg a 24.hu-n és HVG-n saját gyártású videó formájában a nász. A BORS újságírója még nászajándékot is hozott. Balázs Andi színművésznő, aki lámarajongóként lett a menyegző anyakönyvvezetője, másnap a Mokkában számolt be az eseményről. Pillanatok alatt országos médiumok hasábjain jelent meg a Katica Tanya, a fentieken túl NLC, Index, Blikk, így széleskörű ismertséget elérve.

Eredmények

A munka/kampány eredményének mérési módszerei és ténylegesen elért eredmények bemutatása

Minőségi megjelenéseket tudtunk elérni, kibővítve a korábbi portfóliót. Összesen 27 médium 38 alkalommal számolt be a kampányról. Az adott napi olvasottsági, hallgatottsági, nézettségi adatok alapján összesen 11.891.938 fő találkozhatott Samu sztorijával. A lokális és eseti országos megjelenéseket, erős folyamatos sajtóérdeklődés váltotta fel, amelynek hatékonyságát a Google Analytics Referral értéke jól prezentálja: 109%-os növekedést mutat 2018-hoz képest. A legfontosabb mérőszám tekintetében, a kampány két csúcshónapjában, 60%-kal megnövekedett a látogatószám, az éves átlag pedig 20%-os növekedést ért el, a február – augusztus időszakban. A weboldal látogatottsága pedig 41%-os növekedést mutat a tavaly hasonló időszakhoz képest. Mivel ez egy erősen social vezérelt kampány fontos mutató, hogy a Facebookról érkező új felhasználó száma 220%-kal emelkedett. Ezek mellett a legfontosabb, hogy sikerült országos ismertséget elérnünk a Patcán tevékenykedő Katica Tanyának és természetesen, hogy sikerült párt találnunk Samunak, a lámának.

Samu, a láma feleséget keres 81
Samu, a láma feleséget keres 82
Samu, a láma feleséget keres 83
Samu, a láma feleséget keres 84
Samu, a láma feleséget keres 85
Samu, a láma feleséget keres 86
Samu, a láma feleséget keres 87
Samu, a láma feleséget keres 88