Rend lett a Rendi háza táján

A probléma a takarítási piacon: a potenciális ügyfelekben kialakult valós vagy valótlan rossz márkaélmény, bizalomhiány, szolgáltatás kipróbálását gátló sztereotípiák. A közvélemény formálásával kellett eredményeket elérnünk.

Rend lett a Rendi háza táján
Évszám 2017
Ügynökség SAKKOM Interaktív
Megbízó Rendi
Díjak Sándor Imre PR-díj (hírnévmenedzsment kategória),

HIvatkozás megnyitása

Klasszikus PR

Saját kutatásokon alapuló, a célcsoport számára releváns tematikájú sajtóhírek többlépcsős kommunikációja, melyekben bizalomhelyreállító, -építő kulcsüzeneteket tudunk elhelyezni a célcsoportok által látogatott médiumokon.

Aktivitás alapú PR

Szokatlan esemény a márka ismertségének növelése jegyében, mellyel újabb médiavisszhangot generálhatunk, és a márka iránti kötődést is erősíthetjük.

Content marketing

Párbeszéd kezdeményezése saját tartalmakkal, melyek a Rendi szakértői szerepét támogatják. A saját tartalmak tovább erősítik a bizalomépítést a márka iránt, valamint a Rendi hitelességét. 

Együttműködés influencerrel, médiummal

Bizalomépítés és márkaismertség növelése ismert emberekkel, véleményvezérekkel, nagy látogatottságú médiumokkal, garantált helyen és időben.

KONTROLLING
Az eredmények alapján történő következetes optimalizálás.

Hírnévmenedzsment, márkaismertség
Megbízhatóság, véleményformálás
Lead generálás
Integrált megoldás.

Üzenetek I.

Sztereotípiák ledöntése
Ki takarít, kinek mi a dolga? Női nyomás enyhítése. Nem ciki takarítót hívni. Nemcsak magas jövedelműek tehetik meg. Nem kell félni, attól, hogy takarítót engedünk be otthonunkba.

Női-anya szerep erősítése
Minőségi időtöltés a családdal takarítás helyett. Értékeljük a nőket. A nők, családanyák kiemelten fontosak a Rendi számára.

Szolgáltatás sokszínűsége
Környezetbarát takarítás. Ha a Rendit választod, tudatosan és felelősen döntesz. Új célcsoport bevonása, akik eddig nem gondoltak rá, hogy hívhatnak bio takarítót.

Üzenetek II.

Gazdaság, munkáltatói márkaépítés, toborzás, munkahelyteremtés
- A Rendi megbízható takarítókat alkalmaz, biztonsággal rájuk bízhatja az otthonát bárki.
- Kiegyensúlyozott, folyamatosan bővülő, terjeszkedő startup, aki folyamatos munkát biztosít, mindezt fehéren/transzparensen teszi.
- Külföldi fizetéssel vetekedő fizetést ad takarítóinak, nem muszáj külföldre menni pénzt keresni. 80% marad a takarítónál, nem kizsákmányoló a rendszer.
- Képes visszaintegrálni a munkaerőpiacra a munkanélkülieket, rugalmas munkavégzés alternatívája, speciális családi körülmények vagy jövedelem-kiegészítés esetén is jó opció.
- Félelmek ledöntése potenciális rendelőkben.

Probléma felvázolása

Elérés beszűkülése
Ugyanazon, bevett, jól működő cpc csatornák használata, kimerítése.

Munkaerőhiány
Potenciális takarító munkavállalók külföldre költözése a toborzási nehézségek a teljesítési volument fenyegetik, a Rendi munkáltatói imázsa nem elég erős, külön toborzási büdzsé nincs.

Sztereotípiák, rossz márkaélmény
Potenciális ügyfelekben kialakult valós vagy valótlan rossz márkaélmény, bizalomhiány, szolgáltatás kipróbálását gátló sztereotípiák:
Nem bízok vadidegen takarítókban! Bejárónője csak a gazdagoknak lehet! Ciki, ha nem bírok el egyedül a háztartással, anyám is maga takarított, miközben felnevelt hármunkat! A Rendi is csak lehúzza a tisztességes takarítókat! 

Hogyan növelhetjük a megrendelések számát?

Hogyan érjünk el potenciális munkavállalókat?

Hogyan formálhatjuk a célcsoport véleményét?

Cél

Hogyan növelhetjük a megrendelések számát?
Márka- és bizalomépítés a potenciális és meglévő vásárlók körében.

Hogyan érhetünk el új potenciális munkavállalókat?
Employer branding meglévő takarítók és a potenciális takarítók körében toborzási költség nélkül. 

Hogyan formálhatjuk a közvéleményt?
Influencer marketing a befolyásolás jegyében.

+1 Általános hírnévmenedzsment a befektetők, potenciális befektetők körében.
PR-támogatás

Célcsoport

Vásárlók

A,B, C1 státuszú, éves családanyák
A,B státuszú éves elfoglalt, nyüzsgő életet élő nők és férfiak
A,B státuszú 30+-os agglegények
A,B 45+ nők és férfiak idős hozzátartozóval 

Takarítók

Fővárosi és vidéki C2, D, E státuszú nők elsősorban
Fiatalok, akik iskola mellett keresnek mellékes munkát
Hozzátartozójukat gondozók, akik nem tudnak fix munkaidőben elhelyezkedni, de bevételre van szükségük

Befektetők 

A, B státuszú, 30+ vezető beosztású, befektetői réteg

Eszközök

BÜDZSÉ ÉS ERŐFORRÁS HIÁNYÁBAN AZ ÜGYFÉL KÉRÉSÉRE A STRATÉGIÁT MÓDOSÍTANI KELLETT, ESZKÖZEINKET REDUKÁLTUK

A MEGVALÓSULT STRATÉGIA ELEMEI

Klasszikus PR

Saját kutatásokon alapuló, a célcsoport számára releváns tematikájú sajtóhírek többlépcsős kommunikációja: 2 kampány, 4 sajtóközlemény, melyek a bizalom helyreállítását és építését szolgálták.

Médiamegjelenések

Nagy forgalmú, célcsoport körében látogatott médiumokban fizetett, átkattintásra ösztönző megjelenés.
Forgalomterelés a márka weboldalára: 2 kampány

Content marketing   

Saját tartalmak létrehozása és forgalomgenerálás saját felületeken, párbeszéd kezdeményezése, véleménykifejtés generálása pozitív vélemények népszerűsítése révén. 

KONTROLLING Az eredmények alapján történő következetes optimalizálás.

Hírnévmenedzsment, márkaismertség
Megbízhatóság, véleményformálás
Lead generálás Integrált megoldás.

Eredmények

A kitűzött üzleti célokat nemcsak elértük, de jelentősen túlszárnyaltuk. A megváltozott körülményekhez (szűkített budget) illesztettük a módosított stratégiát, így a rendelkezésünkre álló keretet a lehető leghatékonyabban használtuk fel. A sok-sok célt és a különböző célcsoport-szegmenshez igazított üzeneteket úgy vittük végig, hogy nem aprózódott szét a kommunikáció, integrálhatóak voltak az elemek, a márka egységes és hiteles maradt, és erősödött a brand.