Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős!
2013-ban, a piac felfutásának pillanatában a DMSONE számára kulcsfontosságúvá vált, hogy a versenyszférában is ismertté és vonzóvá tegye megoldásait. Ez a törekvés hívta életre a Papírmentes Napot.
HIvatkozás megnyitása
A kommunikációs stratégia célja, hogy a DMSONE és termékei ismertségét növeljük az érintettek körében.
A kommunikációs stratégia fő fókuszai:
- Szakmai: Szakmai szervezetek, valamint állami szereplők bevonásával megerősíteni a
Papírmentes Nap hitelességét szakmai körökben. - Széles elérés: Egy közismert magyar személyiség (Görög Zita) felkérésével szélesebb
közönség elérése. Így az általános médiumokat is bevonjuk a kommunikációba. - CSR aspektus: A társadalmi felelősségvállalás is hangsúlyos szerepet kapott a
kommunikációban, erre külön tervet készített ügynökségünk, melynek az alábbi elemei
valósultak meg: - A kezdeményezéshez csatlakozó cégek vállalták, hogy a Papírmentes Napon csak akkor nyomtatnak, ha az elkerülhetetlen, ennek betartása érdekében pedig körbeküldtek munkatársaik között egy e-mailt, amely erre hívta fel a figyelmet.
- A csatlakozó vállalatok segítségével olyan hasznos tanácsokat gyűjtöttünk, amelyek segíthetik a papírfelhasználás minimalizálását, vagy valamilyen más módon járulnak hozzá a vállalatok környezeti terhelésének csökkentéséhez. Azok a jelentkezők, akik olyan új ötletet küldtek be regisztrációkor, amely még nem szerepelt a honlapon található listán, 1 plusz ingyen jegyet kaptak.
- A jegyekből befolyó összeg egy részét faültetésre fordította a DMSONE.
A külső kommunikáció irányelvei:
- Környezetbarát
- Szakértői
- Párbeszédközpontú
- Innovatív
- Pontos
- Tényszerű
Fő üzenet:
- A DMSONE elektronikus dokumentumkezelő megoldásai nemcsak költséghatékonyabb és szervezettebb vállalati működést tesznek lehetővé, de a CSR célok megvalósítását is segítik.
Kiegészítő üzenetek:
- A DMSONE minden szektor számára kínál elektronikus dokumentumkezelő megoldást.
- A papírmentes iroda elérhető közelségbe került.
- Az elektronikus számlázásra való áttérést hatékonyan támogatja egy e-dokumentumkezelő rendszer bevezetése.
- Az elektronikus számlázásra való áttérést a hatóságok is támogatják, a vállalatoknak nincs mitől tartaniuk.
Probléma felvázolása
A DMSONE korábban a közszférára koncentrált, az állami szférában piacvezető pozíciót ért el. Ugyanakkor a piaci szektorban sem a cég, sem annak megoldásai nem voltak ismertek.
2013-ban, a piac felfutásának pillanatában a cég számára kulcsfontosságúvá vált, hogy a versenyszférában is ismertté és vonzóvá tegye megoldásait. Ezen cél elérése érdekében a hagyományos marketing és PR eszközökön felül kerestünk egy olyan megoldást, ami segíti a vállalatokkal való személyes kapcsolatépítést, és mindezt nem direkt módon teszi. Ez az elképzelés hívta életre a Papírmentes Napot.
Az esemény teljes kommunikációjáért, valamint a szervezési feladatok egy részéért ügynökségünk felelt.
Konkrét kommunikációs kihívások:
- Nem bejáratott rendezvény: A Papírmentes Nap 2013-ban első alkalommal került megrendezésre, így még nem volt kialakult résztvevői, támogatói és előadói kör.
- A DMSONE nem jelenhet meg direkt módon a kommunikációban: Mivel a DMSONE egy piaci szereplő, a rendezvényt pedig független eseményként szerettük volna bevezetni, ezért a kommunikációban a vállalat nem szerepelhetett, mint a rendezvény szervezője, csak támogatóként jelenhetett meg. Többek között ezért kértünk fel két szakmai szervezetet, az Informatika a Társadalomért Egyesületet (Infotér), valamint az Irat- és Dokumentumkezelési Szakmai Szövetséget (IDSzSz), hogy álljanak a rendezvény mellé.
- A CSR aspektus miatt „papír alapú kommunikáció” nem jöhetett szóba: Mivel a rendezvény egyik fő célja a papírmentes iroda népszerűsítése volt, ezért a kommunikáció során nem használhattunk print megjelenéseket, valamint a helyszíni megjelenésnél is ki kellett hagynunk a papír alapú megoldásokat. Ettől egyetlen esetben tekintettünk el: az újraültetett faanyagból készülő papírra nyomott HVG-ben jelentettünk meg egy hirdetést.
Cél
Általános cél:
A DMSONE erősítse pozícióját a versenyszférában, személyes kapcsolatot építsen ki a lehetséges jövőbeni partnerekkel, emellett felhívja a vállalatok figyelmét az elektronikus dokumentumkezelés üzleti és környezetvédelmi előnyeire.
Konkrét célok:
- A vállalat ismertségének növelése a versenyszféra döntéshozói körében.
- Új partnerkapcsolatok kiépítése.
- Környezettudatos működés és elektronikus dokumentumkezelés, mint eszköz összekapcsolása.
Célcsoport
Média
- Gazdasági médiumok
- Informatikai médiumok
- Zöld médiumok
- Híroldalak és hírügynökségek
Ügyfelek
- Nagy- és közepes vállalatok
- Közintézmények
Partnerek
- Meglévő partnerek
- Potenciális partnerek
Szakmai szervezetek
Tulajdonosok
Munkatársak
- Alkalmazottak
- Potenciális alkalmazottak
Eszközök
PR eszközök:
- Sajtóközlemények kiadása:
- Bevezető sajtóközlemény: A főbb témák mellett a DMSONE és az eNet közös kutatását is idéztük vállalatok törekvéseiről a papírfelhasználás csökkentésére vonatkozóan.
- Utókommunikáció: A legfontosabb megállapítások összefoglalása.
- Sajtókapcsolatok kezelése: Gazdasági és IT újságírók (többek között a Piac és Profit, az IT Business és a Computerworld képviseltette magát) meghívása a rendezvényre, a helyszínen munkájuk segítése.
- PR cikkek írása:
- HVG online
- IT Business online
- Cégvezetés Egyperces
- Élelmiszer online - Szövegírás:
- Papirmentesnap.hu oldalra kerülő szövegek megírása.
- Kapcsolódó marketinganyagok (levelek, szponzori felkérések, háttéranyagok stb.) megírása.
- Az esemény házigazdájának Görög Zitát kértük fel, aki hazánk korábbi Zöld Nagyköveteként kapcsolódik a környezetvédelemhez. Az ő beszédét is ügynökségünk írta meg.
Marketingkommunikációs feladatok:
- A Facebook, valamint direkt hívások kivételével a teljes kommunikációért ügynökségünk felelt. A grafikai anyagokat (hirdetéseket) szintén házon belül készítettük.
- Hirdetések a média- és szakmai partnerek felületein (HVG: 1/4 oldal print hirdetés; IT Business: banner hírlevélben+oldalon; IT Business 1/2 oldal print hirdetés; banner az Infotér oldalán)
- Google AdWords
- EDM-ek (médiapartnerek adatbázisa (HVG, Maxima, IT Business); szakmai partnerek adatbázisa (Infotér, KÖVET); Szponzorok adatbázisa (pl. Canon); DMSONE adatbázisa) - A konferencia kommunikációján túl a DMSONE helyszíni megjelenésének kialakítására vonatkozó koncepciót is mi dolgoztuk ki:
- Documan: a „zöld” szuperhős, aki a dokumentumok digitalizálásával védi a környezetet (képregény is készült hozzá, ez a helyszínen rollupként jelent meg); a figura a DMSONE hosszú távú kommunikációjában is szerepet kap.
- „Dzsungel” stand
Kapcsolódó feladatok:
- A kommunikáció alapját jelentő reszponzív mikrosite teljes kialakítását (grafika, site building, tartalom) ügynökségünk házon belül valósította meg.
- A médiapartnerek felkeresése szintén ügynökségünk feladata volt.
Eredmények
Mérési módszerek
- Rendezvény sikeressége: látogatók száma (cél: min. 120 fő)
- Sajtókommunikáció: megjelenések száma
- Üzleti eredmény: kapcsolatfelvételek száma
- Költségvetés: szponzori támogatások összege
Ténylegesen elért eredmények
- A rendezvény látogatószáma minden előzetes várakozást felülmúlt: a regisztráltak mintegy 90%- a, 200+ fő jelent meg (teltház). A résztvevők többsége végig maradt, a szünetekben is aktív kapcsolatépítés zajlott.
- Sajtókommunikáció: több mint 100 megjelenés (többek között MTI, Népszabadság, Piac és Profit stb.). A DMSONE végig hangsúlyosan megjelent, annak ellenére, hogy nem nevezhettük meg a rendezvény szervezőjeként:
- A konferenciát beharangozó sajtóközleményben a DMSONE vezérigazgatója a vállalati papírfelhasználásról készült felmérés eredményeiből idézett, emellett a konferencia előadói közt is szerepelt a DMSONE képviselője.
- A sajtó által kért interjúkban (Jazzy Rádió: Millásreggeli, Inforádió) a DMSONE szakértője nyilatkozott a konferenciával kapcsolatban.
- A rendezvényt lezáró közleményben a DMSONE előadását a többi vállalati szereplőéhez képest részletesebben kifejtettük.
- DMSONE kapcsolatépítés: korábbi partnerekkel való együttműködés megerősítése, új kapcsolatok építése.
- A szponzori támogatások fedezték a rendezvény költségeit.
- Hatalmas szakmai érdeklődés, olyan partnerek csatlakoztak, mint pl. az Elmű, és a 2014-es rendezvényre is számos érdeklődő jelentkezett be előre.