Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős!

2013-ban, a piac felfutásának pillanatában a DMSONE számára kulcsfontosságúvá vált, hogy a versenyszférában is ismertté és vonzóvá tegye megoldásait. Ez a törekvés hívta életre a Papírmentes Napot.

Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős!Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 248Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 249Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 250Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 251Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 252Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 253
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 248
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 249
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 250
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 251
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 252
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 253
Évszám 2014
Ügynökség SAKKOM Interaktív
Megbízó DMSONE
Díjak Sándor Imre PR-díj (kommunikációs kampány kategória),

HIvatkozás megnyitása

A kommunikációs stratégia célja, hogy a DMSONE és termékei ismertségét növeljük az érintettek körében.

A kommunikációs stratégia fő fókuszai:

  • Szakmai: Szakmai szervezetek, valamint állami szereplők bevonásával megerősíteni a
    Papírmentes Nap hitelességét szakmai körökben.
  • Széles elérés: Egy közismert magyar személyiség (Görög Zita) felkérésével szélesebb
    közönség elérése. Így az általános médiumokat is bevonjuk a kommunikációba.
  • CSR aspektus: A társadalmi felelősségvállalás is hangsúlyos szerepet kapott a
    kommunikációban, erre külön tervet készített ügynökségünk, melynek az alábbi elemei
    valósultak meg:
  • A kezdeményezéshez csatlakozó cégek vállalták, hogy a Papírmentes Napon csak akkor nyomtatnak, ha az elkerülhetetlen, ennek betartása érdekében pedig körbeküldtek munkatársaik között egy e-mailt, amely erre hívta fel a figyelmet.
  • A csatlakozó vállalatok segítségével olyan hasznos tanácsokat gyűjtöttünk, amelyek segíthetik a papírfelhasználás minimalizálását, vagy valamilyen más módon járulnak hozzá a vállalatok környezeti terhelésének csökkentéséhez. Azok a jelentkezők, akik olyan új ötletet küldtek be regisztrációkor, amely még nem szerepelt a honlapon található listán, 1 plusz ingyen jegyet kaptak.
  • A jegyekből befolyó összeg egy részét faültetésre fordította a DMSONE.

A külső kommunikáció irányelvei:

  • Környezetbarát
  • Szakértői
  • Párbeszédközpontú
  • Innovatív
  • Pontos
  • Tényszerű

Fő üzenet:

  • A DMSONE elektronikus dokumentumkezelő megoldásai nemcsak költséghatékonyabb és szervezettebb vállalati működést tesznek lehetővé, de a CSR célok megvalósítását is segítik.

Kiegészítő üzenetek:

  • A DMSONE minden szektor számára kínál elektronikus dokumentumkezelő megoldást.
  • A papírmentes iroda elérhető közelségbe került.
  • Az elektronikus számlázásra való áttérést hatékonyan támogatja egy e-dokumentumkezelő rendszer bevezetése.
  • Az elektronikus számlázásra való áttérést a hatóságok is támogatják, a vállalatoknak nincs mitől tartaniuk.

Probléma felvázolása

A DMSONE korábban a közszférára koncentrált, az állami szférában piacvezető pozíciót ért el. Ugyanakkor a piaci szektorban sem a cég, sem annak megoldásai nem voltak ismertek.

2013-ban, a piac felfutásának pillanatában a cég számára kulcsfontosságúvá vált, hogy a versenyszférában is ismertté és vonzóvá tegye megoldásait. Ezen cél elérése érdekében a hagyományos marketing és PR eszközökön felül kerestünk egy olyan megoldást, ami segíti a vállalatokkal való személyes kapcsolatépítést, és mindezt nem direkt módon teszi. Ez az elképzelés hívta életre a Papírmentes Napot.

Az esemény teljes kommunikációjáért, valamint a szervezési feladatok egy részéért ügynökségünk felelt.

Konkrét kommunikációs kihívások:

  • Nem bejáratott rendezvény: A Papírmentes Nap 2013-ban első alkalommal került megrendezésre, így még nem volt kialakult résztvevői, támogatói és előadói kör.
  • A DMSONE nem jelenhet meg direkt módon a kommunikációban: Mivel a DMSONE egy piaci szereplő, a rendezvényt pedig független eseményként szerettük volna bevezetni, ezért a kommunikációban a vállalat nem szerepelhetett, mint a rendezvény szervezője, csak támogatóként jelenhetett meg. Többek között ezért kértünk fel két szakmai szervezetet, az Informatika a Társadalomért Egyesületet (Infotér), valamint az Irat- és Dokumentumkezelési Szakmai Szövetséget (IDSzSz), hogy álljanak a rendezvény mellé.
  • A CSR aspektus miatt „papír alapú kommunikáció” nem jöhetett szóba: Mivel a rendezvény egyik fő célja a papírmentes iroda népszerűsítése volt, ezért a kommunikáció során nem használhattunk print megjelenéseket, valamint a helyszíni megjelenésnél is ki kellett hagynunk a papír alapú megoldásokat. Ettől egyetlen esetben tekintettünk el: az újraültetett faanyagból készülő papírra nyomott HVG-ben jelentettünk meg egy hirdetést.

Cél

Általános cél:
A DMSONE erősítse pozícióját a versenyszférában, személyes kapcsolatot építsen ki a lehetséges jövőbeni partnerekkel, emellett felhívja a vállalatok figyelmét az elektronikus dokumentumkezelés üzleti és környezetvédelmi előnyeire.

Konkrét célok:

  • A vállalat ismertségének növelése a versenyszféra döntéshozói körében.
  • Új partnerkapcsolatok kiépítése.
  • Környezettudatos működés és elektronikus dokumentumkezelés, mint eszköz összekapcsolása.

Célcsoport

Média

  • Gazdasági médiumok
  • Informatikai médiumok
  • Zöld médiumok
  • Híroldalak és hírügynökségek

Ügyfelek

  • Nagy- és közepes vállalatok
  • Közintézmények

Partnerek

  • Meglévő partnerek
  • Potenciális partnerek

Szakmai szervezetek

Tulajdonosok

Munkatársak

  • Alkalmazottak
  • Potenciális alkalmazottak

Eszközök

PR eszközök:

  • Sajtóközlemények kiadása:
  • Bevezető sajtóközlemény: A főbb témák mellett a DMSONE és az eNet közös kutatását is idéztük vállalatok törekvéseiről a papírfelhasználás csökkentésére vonatkozóan.
  • Utókommunikáció: A legfontosabb megállapítások összefoglalása.
  • Sajtókapcsolatok kezelése: Gazdasági és IT újságírók (többek között a Piac és Profit, az IT Business és a Computerworld képviseltette magát) meghívása a rendezvényre, a helyszínen munkájuk segítése.
  • PR cikkek írása:
        - HVG online
        - IT Business online
        - Cégvezetés Egyperces
        - Élelmiszer online
  • Szövegírás:
        - Papirmentesnap.hu oldalra kerülő szövegek megírása.
        - Kapcsolódó marketinganyagok (levelek, szponzori felkérések, háttéranyagok stb.) megírása.
        - Az esemény házigazdájának Görög Zitát kértük fel, aki hazánk korábbi Zöld Nagyköveteként kapcsolódik a környezetvédelemhez. Az ő beszédét is ügynökségünk írta meg.

Marketingkommunikációs feladatok:

  • A Facebook, valamint direkt hívások kivételével a teljes kommunikációért ügynökségünk felelt. A grafikai anyagokat (hirdetéseket) szintén házon belül készítettük.
  • Hirdetések a média- és szakmai partnerek felületein (HVG: 1/4 oldal print hirdetés; IT Business: banner hírlevélben+oldalon; IT Business 1/2 oldal print hirdetés; banner az Infotér oldalán)
        - Google AdWords
        - EDM-ek (médiapartnerek adatbázisa (HVG, Maxima, IT Business); szakmai partnerek adatbázisa (Infotér, KÖVET); Szponzorok adatbázisa (pl. Canon); DMSONE adatbázisa)
  • A konferencia kommunikációján túl a DMSONE helyszíni megjelenésének kialakítására vonatkozó koncepciót is mi dolgoztuk ki:
  • Documan: a „zöld” szuperhős, aki a dokumentumok digitalizálásával védi a környezetet (képregény is készült hozzá, ez a helyszínen rollupként jelent meg); a figura a DMSONE hosszú távú kommunikációjában is szerepet kap.
  • „Dzsungel” stand

Kapcsolódó feladatok:

  • A kommunikáció alapját jelentő reszponzív mikrosite teljes kialakítását (grafika, site building, tartalom) ügynökségünk házon belül valósította meg.
  • A médiapartnerek felkeresése szintén ügynökségünk feladata volt.

Eredmények

Mérési módszerek

  • Rendezvény sikeressége: látogatók száma (cél: min. 120 fő)
  • Sajtókommunikáció: megjelenések száma
  • Üzleti eredmény: kapcsolatfelvételek száma
  • Költségvetés: szponzori támogatások összege

Ténylegesen elért eredmények

  • A rendezvény látogatószáma minden előzetes várakozást felülmúlt: a regisztráltak mintegy 90%- a, 200+ fő jelent meg (teltház). A résztvevők többsége végig maradt, a szünetekben is aktív kapcsolatépítés zajlott.
  • Sajtókommunikáció: több mint 100 megjelenés (többek között MTI, Népszabadság, Piac és Profit stb.). A DMSONE végig hangsúlyosan megjelent, annak ellenére, hogy nem nevezhettük meg a rendezvény szervezőjeként:
  • A konferenciát beharangozó sajtóközleményben a DMSONE vezérigazgatója a vállalati papírfelhasználásról készült felmérés eredményeiből idézett, emellett a konferencia előadói közt is szerepelt a DMSONE képviselője.
  • A sajtó által kért interjúkban (Jazzy Rádió: Millásreggeli, Inforádió) a DMSONE szakértője nyilatkozott a konferenciával kapcsolatban.
  • A rendezvényt lezáró közleményben a DMSONE előadását a többi vállalati szereplőéhez képest részletesebben kifejtettük.
  • DMSONE kapcsolatépítés: korábbi partnerekkel való együttműködés megerősítése, új kapcsolatok építése.
  • A szponzori támogatások fedezték a rendezvény költségeit.
  • Hatalmas szakmai érdeklődés, olyan partnerek csatlakoztak, mint pl. az Elmű, és a 2014-es rendezvényre is számos érdeklődő jelentkezett be előre.
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 248
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 249
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 250
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 251
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 252
Papírmentes nap – Mindenki lehet egy kicsit hős! 253