Nyisd ki a szánkat!

A kampány első számú célja: az influencer marketing terén olyan figyelemfelkeltő kampány megalkotása hasznos, érdekes, szakmai tartalommal, amely megalapozza jövőbeni ügyfélszerzéseinket ezen a területen. Fontos kritériumként fogalmaztuk meg ugyanakkor, hogy valóban hiteles, átfogó, sok nézőpontot magában foglaló tartalmakat hozzunk létre minden érintett bevonásával.

Nyisd ki a szánkat!Nyisd ki a szánkat! 167Nyisd ki a szánkat! 168
Nyisd ki a szánkat! 167
Nyisd ki a szánkat! 168
Évszám 2018
Ügynökség SAKKOM Interaktív
Megbízó SAKKOM Interaktív
Díjak Sándor Imre PR-díj (hírnévmenedzsment kategória),

HIvatkozás megnyitása

Kommunikációs üzeneteinket célcsoportjainkhoz igazodva alakítottuk ki:


  • Potenciális megbízók: professzionális ügynökség vagyunk, ahol megalapozott stratégiát alkotunk, döntéseinket friss, első kézből származó infókkal támasztjuk alá.
  • Marketinges szakemberek, médiumok: az influencer témakör szakértői vagyunk, akiktől bátran lehet kérdezni, előadásainkon naprakész tudást adunk.
  • Meglévő ügyfelek: az újdonságokra azonnal reagáló, a dolgok mélyére ásó, az ügyfelet folyamatosan edukáló ügynökség vagyunk.
  • Utánpótlás: olyan munkahely vagyunk, ahol önmagunkért is dolgozhatunk, a legforróbb témákat járhatjuk körül részletekbe menő alapossággal.

A fő kommunikációs üzenetünk mindvégig arra irányult, hogy láttassuk: ügynökségünk hiteles, professzionális és az aktuális, égető szakmai témákra azonnal reagál. Céljaink elérése érdekében az alábbi stratégiát építettünk fel:

Együttműködések:

  • Vállalati marketingesek széles elérését tette lehetővé együttműködésünk a Magyar Public Relations Szövetséggel, valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségével.
  • Az influencerek elérését segítette a Special Effects Media és a Star Network.
  • A fogyasztói szegmens reprezentatív felmérését a Gemiussal végeztünk.

Klasszikus PR: a saját, ill. a reprezentatív kutatásokon alapuló, a célcsoport számára releváns információkat tartalmazó sajtóhírek többlépcsős kommunikációja.

Content marketing: a rendelkezésre álló bőséges kutatási adatokat esettanulmányokkal, szakértői cikkekkel, mélyinterjúkkal kiegészítve alkottuk meg az Influencer Magazint.

Aktivitás alapú PR: a kutatások eredményeit és a magazint a Kreatívval közös, 2017. októberi Közösségi terepszemle – Influencer nélkül nem megy? konferenciánkon mutattuk be.

Social media: felületre és célcsoportra szabott, folyamatos LinkedIn, Facebook és Instagram kommunikáció az online elérhető magazin minél szélesebb körű terjesztése érdekében.

Probléma felvázolása

A pr ügynökségek versenyében a fejlődés, ügyfélszerzés egyik alappillére a folyamatos megújulás és a megkülönböztethetőség. A trendek és a csatornák gyorsan változnak, az újdonságok iránti igény óriási. A szakma egyik legaktuálisabb kérdése az influencer marketing – kinek, hogyan és miért érdemes, vagy épp nem érdemes influencereket használni, kinek a feladata a koncepció kidolgozása,az influencerek felkutatása és a kapcsolattartás. Átfogó, több szemszöget bemutató, a praktikus kérdésekre is választ adó content marketing megoldással 2017. elején még nem találkoztunk.Véleménycikkek születtek, de hazai kutatási adatból nagyon kevés állt rendelkezésre, főleg olyanból,amely mindhárom résztvevő bevonásával készült (megbízók, influencerek, követők).

Kihívások:

  • Az influencer témakörben érintett szereplők széles körben történő elérése.
  • A témában érintett határterületek képviselőinek bevonása (pl. oktatás, gyermekjogok)
  • 3. A témakörben egy hiteles, hiánypótló kiadvány elkészítése, mely azon túl, hogy a fenti
    szemszögeket bemutatja, bevonja az érintetteket, és választ ad a praktikus kérdésekre.

Cél

Első számú cél: az influencer marketing terén olyan figyelemfelkeltő kampány megalkotása hasznos, érdekes, szakmai tartalommal, amely megalapozza jövőbeni ügyfélszerzéseinket ezen a területen. Fontos kritériumként fogalmaztuk meg ugyanakkor, hogy valóban hiteles, átfogó, sok nézőpontot magában foglaló tartalmakat hozzunk létre minden érintett bevonásával.

Célok

  • Elsődleges: leadgenerálás és ügyfélszerzés.
  • Másodlagos: edukálás és employer branding.

Célcsoport

  • jövőbeni, influencer marketing téma iránt érdeklődő potenciális megbízók (ügyfélszerzési céllal)
  • marketinges szakemberek (leadgenerálás),
  • meglévő ügyfelek elérése (edukációs üzenetekkel),
  • utánpótlás (employer branding).

Eszközök

A pályázati időszak előtt az alábbi lépések valósultak meg:


  • Koncepció: 2017 tavasza
  • Elsőként a vállalati és ügynökségi szakemberek körében végeztünk kérdőíves kutatást (partnerek: Kreatív, MPRSZ, MAKSZ) júniusban. Az influencerek körében kérdőíves kutatást végeztünk (Special Effects, Star Network), ezt személyes mélyinterjúkkal egészítettük ki.
  • Az eredmények első, ízelítő sajtókommunikációja júliusban volt, melyről kivétel nélkül minden hazai szakmai médium beszámolt.

1. A fogyasztói szegmens célcsoport-kutatása (Gemius): a 10-29 évesek körében végzett reprezentatív, kérdőíves felmérés, melyet mélyinterjúkkal egészítettünk ki a motivációk mélyebb megismerése érdekében.

2. Az infografikák szerkesztése és a kiegészítő cikkek elkészítése ezután zajlott teljesen belső erőforrásból.

a. Esettanulmányok készítése:
- Cinema City
- Magyar Telekom
- PepsiCo
- Sarantis Hungary
b. Szakértők bevonása:
- Dr. Gyurkó Szilvia (Hintalovon Alapítvány): gyermekjogi kérdések,
- Balatoni József (történelemtanár): oktatási kérdések,
- Szabó Gergő (Special Effects Media): influencer világ belső működése.
c. Mélyinterjúk:
- 9-17 éves gyermekekkel, valamint
- ismert influencerekkel: AvianaRahl, Dancsó Péter, Pamkutya, Viszkok Fruzsi és Csecse Attila.

3. A magazin a 2017. október 11-ei Közösségi terepszemle – Influencer nélkül nem megy? konferenciánkon debütált online és print formában 100+ résztvevő előtt.

4. Többlépcsős sajtókommunikáció (a megjelenéseket ld. a mellékelt Pressbookban):
a. 2017.07.27.: vállalati kutatás eredményei (Hitelesség a jó influencer legfőbb ismérve)
b. 2017.10.12.: magazin megjelenése (Az influencer választja a márkát, nem fordítva. Megjelent az Influencer Magazin)
c. 2017.11.14.: fogyasztói szegmens kutatás eredményei (Napi átlag 2 órát youtube-oznak a 30 év alattiak)

5. A magazin népszerűsítése és a letöltések generálása folyamatosan zajlik a social mediában (Facebook, Instagram, LinkedIn).

6. A print magazint szerkesztőségeknek is eljuttattuk (pl. Forbes, Kreatív, Marketing és Média).

7. Meglévő ügyfeleinknek edukációs előadások keretében mutattuk be a magazint és a kutatássorozatot, hogy megalapozott üzleti döntéseket hozhassanak jövőbeni kampányaikkal kapcsolatban (2018. január-március).

8. A kutatássorozat és a magazin bemutatására több konferencia-meghívásnak tettünk eleget

Eredmények

A magazin kutatási adatainak hiánypótló jellegét mutatja, hogy a debütálás napján, a Közösségi terepszemlén 100+ magazint kapkodtak el, és helyben több potenciális ügyfél jelentkezett be, az ATV interjút készített szakértőinkkel. Ezzel párhuzamban az első 2 napon 243 leadet generált online magazinunk.


Eredmények:
Sajtómegjelenés: 96 db, 15 millió+ AVE
Interjúk: 4 (közvetlenül a Közösségi terepszemle után)
Szakmai előadás: 6 (köztük: BrandFestival, Menedzserképző Központ, Marketing Fesztivál, BrandsKlub, Média Hungary).
Tender: 10+ (2 már megvalósult)
Print magazin kiadás: 400+
Leadgenerálás: online magazinletöltés: 1200+ (szakmabeliek, kontaktok megadásával.)
Bónusz: meglévő együttműködések bővítése influencer vonallal, Dancsó Péter videójában említés, spontán gyakornoki jelentkezések, szakdolgozathoz szakértői megkeresések.
Szakértői cikkek (pl.: NRC Xperience&Research Magazin II.)

Nyisd ki a szánkat! 167
Nyisd ki a szánkat! 168