Libri irodalmi díjak

A Libri Könyvkereskedelmi Kft. 2016-ban hívta életre a Libri irodalmi díjat és a Libri irodalmi közönségdíjat. A díjak presztízsértékű kitüntetést jelentenek azoknak a kortárs magyar szerzőknek, akik kimagasló tehetségükkel hozzájárulnak Magyarország szellemi és kulturálisörökségének gyarapításához.

Libri irodalmi díjakLibri irodalmi díjak 304Libri irodalmi díjak 305Libri irodalmi díjak 306Libri irodalmi díjak 307Libri irodalmi díjak 308
Libri irodalmi díjak 304
Libri irodalmi díjak 305
Libri irodalmi díjak 306
Libri irodalmi díjak 307
Libri irodalmi díjak 308
Évszám 2019
Megbízó Libri-Bookline Zrt.
Díjak Sándor Imre PR-díj (kommunikációs kampány kategória),

HIvatkozás megnyitása

Céljához híven a díjakhoz tartozó kampány szlogenje: Büszkék vagyunk kortársainkra. A szlogen azt hivatott kommunikálni, hogy a mai magyar irodalmi élet olyan pezsgő és sokrétű, amelyre mindannyian büszkék lehetünk. Két fő kreatív jelent meg a kampány során:

  • Egy közös portré a Libri irodalmi díjak 10 döntős szerzőjéről.
  • Ezen kívül készült egy-egy egyéni portré a szerzőkről.
                  - Így mindennapjaink sztárjaiként jelennek meg
  • A kreatívok arcot adtak a sokaknak csak ismerősen csengő szerzők nevéhez.
        - Azoknak is megragadja a figyelmét, akiknek eddig ismeretlenek voltak a szerzők nevei.
  • A 10 könyvről készült tematikus képek.
        - A kortárs könyveket a jövő klasszikusaiként mutatja be.


A folyamatos sajtójelenlét mellett a Libri saját interjúkat, illetve imidzs videókat is készített a döntős szerzők kapcsán. A tavasz legnagyobb könyves eseményén, a XXVI. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválra szervezett látványos kitelepülésen személyesen szavazhattak a rendezvényre érkezők, ahol egy kisfilm is készült a szavazókkal a szerzők és a díjak kapcsán.

Probléma felvázolása

A kampány során két nagyobb kihívás foglalkoztatta a Libri munkatársait. Egyrészt a kortárs magyar irodalom népszerűsítése, másrészt, hogy minél több embert tudjanak aktivizálni a közönségszavazás során.

A versenyben a díj átadását megelőző évben, magyar szerző magyarul megjelent, első megjelenésű szép- és tényirodalmi művei vehetnek részt, olyan könyvek, amik hozzájárulnak a magyar kultúra jelenéhez, jövőjéhez, és valódi társadalmi hatással bírnak. A szabályzat szerint a versenybe csakis élő magyar szerző könyve kerülhet be.
Ezen kikötések alapján 2019-ben 154 könyv felelt meg maradéktalanul – 43 kiadó, 3 tényirodalmi és 116 szépirodalmi kötete –, az ezekből összeállított listából választotta ki a 3 Libri által felkért, neves közéleti személyiségekből álló – idén már 140 főre duzzadt – szakmai bizottság a 10 döntős művet.

Cél

A Libri két célt fogalmazott meg magának. Az egyik egy marketing, a másik pedig egy kommunikációs cél volt. Az előbbinél az emberek szavazásra buzdítása volt a célkitűzés, hogy ebben minél többen vegyenek részt. A kommunikációs pedig az irodalmi díj presztízsnövelése, nemzetközi színvonalra való emelése volt.

Kampánya során a Libri kiemeli a magyar irodalom sokszínűségét és igényességét, bemutatja, hogy a ma megjelenő kortárs magyar alkotások mindannyiunk számára elérhetőek.

A Libri a kampány időtartama alatt kiemelten fontosnak tartotta, hogy ne csak a nyerteseket emelje ki és ismertesse meg a közvéleménnyel, hanem mind a 10 döntőbe került szerzőt.

Célcsoport

Célcsoportja jellemzően 18-44 éves korosztályba tartoznak minden irodalom és kultúra iránt fogékony ember.

Emellett a kampány során használt kreatívokkal a célcsoportján kívül eső embereket is meg tudta szólítani.

Eszközök

A Libri irodalmi díjak PR kampány öt szakaszból állt, azaz öt sajtóközleményt küldtek ki a
kulturális sajtó részére.

- Újra előtérben a kortárs irodalom – 2019. március 20.
- Kiderült, hogy melyik tíz könyvre szavazhat idén a zsűri és a közönség


2019. március 25
- Szavazzon az irodalomra! – 2019. április 3.
- Már csak négy napig lehet szavazni a legjobb kortárs magyar műre


2019. május 9.
- Átadták a Libri irodalmi díjakat – 2019. május 15.


A kampányhírrel a marketing szakmai sajtó felé és kommunikált a Libri a közlemények mellett, folyamatos volt az interjúk szervezése a zsűritagoknak, döntős szerzőknek és a nyerteseknek.


A PR kommunikáció szoros együttműködésben állt a díj marketingkampányával, ahol online és hirdetések formájában találkozhatott a közönség a Libri irodalmi díjakkal. Továbbá indoor és outdoor hirdetésekkel is találkozhattak a kortárs magyar szerzőkkel az emberek. A social felületeken pedig Facebook-kampánnyal buzdították a szavazásra a Libri követőit, Instagram-kampánnyal pedig a 10 döntős könyvet népszerűsítették.


A májusi díjátadó meghívottjai között helyet kaptak a hazai kulturális sajtó képviselői is. Az est során felolvasásokat tartottak a tíz döntős műből, amelyet a szerzők, illetve színészek adtak elő. Az eredményhirdetést követően a nyertesekkel három interjú készült a helyszínen, amelyet az eseményt követő napokban az Info- és a Klub Rádión hallhattak a hallgatók. Ezen felül pedig egy Libris interjú készült, amely felkerült a cég közösségi oldalaira.

Eredmények

A Libri fő célkitűzése, hogy évről évre egyre több embert érjenek el. Cél, hogy minden évben növekedjen a véleményvezérek és a díjra szavazók száma. Erről tesz tanúbizonyosságot, hogy idén már 140 véleményvezér tett le voksát kedvenc öt könyvére, és több mint 21 ezer ember szavazott a Libri irodalmi közönségdíjra. A számok alapján is kijelenthető, hogy a megfogalmazott marketing célkitűzés meg tudott idén valósulni és aktivizálni tudta az embereket a cég.


A kampányidőszak alatt közel 140 megjelenése volt a díjaknak a sajtóban. A díjjal kapcsolatos közleményekről többek között olyan médiumokban számoltak be, mint a Magyar Nemzet, 24.hu vagy a Magyar Hírlap. A szerzőkkel és a zsűritagokkal, közel 30 interjú készült és jelent meg a Népszava, HVG, Magyar Hang, Élet és Irodalom, Nők Lapja, 24.hu, Info Rádió, Civil Rádió, Klub Rádió, vagy éppen a KönyvesBlog hasábjain.

A különböző média megjelenéseket egészítette ki az igényes, minőségi kihelyezések is, amelyen a díjjal kapcsolatos kreatívok jelentek meg.

Képcímek

A Libri irodalmi díj döntősei
A Libri irodalmi díjak üzenetét a "Büszkék vagyunk kortásainkra" szlogen foglalja össze, a tíz döntős művet egy több mint száz tagból álló szakmai bizottság választja ki.
Főszerepben és első sorban a Libri irodalmi díjak döntősei közül Simon Márton, Kemény István, Szilasi László, Mán-Várhegyi Réka, Szvoren Edina.
Az irodalmi elismerések díjátadó gálájának a Budapest Music Center adott otthont, az esemény házigazdája Bősze Ádám volt.
A 2019-es Libri irodalmi díj és a Libri irodalmi közönségdíj nyertesei, Szvoren Edina és Krusovszky Dénes.
A díjátadó gálán a talpalávalót Henri Gonzi a Fran Palermo énekes szolgáltatta.
Libri irodalmi díjak 304
Libri irodalmi díjak 305
Libri irodalmi díjak 306
Libri irodalmi díjak 307
Libri irodalmi díjak 308