G Data weboldal és szakmai blog
A G Data Software AG egy német vírusirtócég. Közel 30 éve partner a vírusvédelemben, a G Data alapítója, Kai Figge „találta fel” a vírusirtó szoftvert. A cég azóta őrzi vezető pozícióját Németországban, és több mint 100 országban képviselteti magát disztribútorokon keresztül.
HIvatkozás megnyitása
A nulla közeli büdzsé miatt kizárólag public relations eszközökkel, illetve a tartalommarketing eszköztárával dolgozhattunk.
Az IT-biztonság témakörét mélységeiben feldolgoztuk, majd a laikus közönség számára fontos tartalmakat kiemelve hétköznapi nyelven újrafogalmaztuk.
A projekt során célunk volt bemutatni a G Data szakértelmét, és az IT-biztonság témakörének hazai szakértőjeként pozícionálni a céget. Emellett célunk volt bemutatni a G Data történetét, sikereit és teszteredményeit, és ezeken keresztül felhívni a figyelmet a kiváló minőségű szoftverekre.
Probléma felvázolása
A G Data Software AG egy német vírusirtócég. Közel 30 éve partner a vírusvédelemben, a G Data alapítója, Kai Figge „találta fel” a vírusirtó szoftvert. A cég azóta őrzi vezető pozícióját Németországban, és több mint 100 országban képviselteti magát disztribútorokon keresztül. A G Data magyarországi disztribúcióját a V-Detect Antivírus Kft. látja el. A G Data magyar piaci pozíciója a projekt indulásakor rossznak volt tekinthető. Kiváló technológiai szintje ellenére a márka ismertsége elmarad a hasonló megoldások ismertsége mögött, piaci részesedése nulla közeli. Ennek alapvető oka, hogy korábban, 2009 és 2011 között a G Data Software AG a magyar disztribúcióval egy olyan magyar vállalkozást bízott meg, mely alapvetően nem magas szintű, vállalati megoldásként, hanem a dobozos játékszoftverekhez hasonlóan pozícionált a márkát.
A feladatunk éppen ezért az volt, hogy újrapozícionáljuk a márkát: építsük fel a G Data magyarországi szakértői imázsát. Ehhez megfelelő weboldalt és szakmai blogot kellett építenünk.
Cél
A G Data magyar piaci pozíciója a projekt indulásakor rossznak volt tekinthető. Kiváló technológiai szintje ellenére a márka ismertsége elmarad a hasonló megoldások ismertsége mögött, piaci részesedése nulla közeli. Ennek alapvető oka, hogy korábban, 2009 és 2011 között a G Data Software AG a magyar disztribúcióval egy olyan magyar vállalkozást bízott meg, mely alapvetően nem magas szintű, vállalati megoldásként, hanem a dobozos játékszoftverekhez hasonlóan pozícionált a márkát.
A feladatunk éppen ezért az volt, hogy újrapozícionáljuk a márkát: építsük fel a G Data magyarországi szakértői imázsát. Ehhez megfelelő weboldalt és szakmai blogot kellett építenünk.
Célcsoport
A G Data esetében három fő célcsoportunk van. Az első ezek közül a legnagyobb:
- minden magyarországi lakos, aki internetet és számítógépet használ, valamint A/B státusszal rendelkezik
- a második célcsoportunk a vállalatok rendszergazdái (informatikusok)
- a harmadik – legszűkebb – célcsoportunkat pedig az informatikai biztonsági szakemberek és a kormányzati szakemberek (például a Kormányzati Eseménykezelő Központ (GOV CERT) és a Nemzeti Biztonsági Felügyelet (NBF) munkatársai) jelentik.
A célcsoportok elérésére mindössze 200 ezer forint körüli hirdetési büdzsé állt a rendelkezésünkre, melyet Facebook bejegyzések kiemelésére fordítottunk. Egyéb hirdetési büdzsé az ügynökségi díjon felül nem állt rendelkezésre, kizárólag public relations eszközökkel, valamint a tartalommarketing eszköztárával dolgozhattunk.
Eszközök
Új weboldalt hoztunk létre a http://virusirto.hu oldalon, majd elindítottuk a http://virusirto.blog.hu oldalt és a https://facebook.com/GData.hu közösségi oldalt.
A weboldal esetében a kivitelezést és programozást teljes mértékben a PS:PRovocative végezte, egyedüli kivételt a kártyás fizetési modul jelenti, melyet a Transgate gyártott és a PS:PRovocative implementált.
A grafikai megjelenésért a Flohr Design & Consulting felel. A weboldal szöveges tartalmát teljes mértékben a PS:PRovocative munkatársai írták, beleértve a vírusirtó szoftver működésének leírását is.
A szakmai blogot a PS:PRovocative munkatársai írják. A tartalom elkészítéséhez figyeljük a nemzetközi IT-biztonsági portálokat és blogokat, illetve átírjuk és értelmezzük a német G Data nemzetközi szakmai blogbejegyzéseit.
A Facebook közösség menedzselését és építését szintén a PS:PRovocative végzi. A honlap kiegészítő tartalmait, így az esettanulmányokat is ügynökségünk munkatársai készítették. Ezekhez a megrendelő ügyfeleivel készítettek interjúkat.
A felépítés során a Wordpress rendszerre támaszkodtunk, melyet WooCommerce rendszerrel egészítettünk ki. Egy sablont használtunk fel, melyet több száz sornyi egyedi fejlesztéssel szabtunk testre.
Egyedi fejlesztést jelentettek a WooCommerce rendszert a PayU fizetőrendszerrel és a Számlázz.hu online számlázórendszerrel összekötő modulok.
Szintén egyedi megoldást jelent a virtuális termékvariációk kezelésének lehetősége, amely lehetővé teszi, hogy egy termék különböző (több számítógépre érvényes és több évre érvényes) variációit kezelje a komplex e-kereskedelmi rendszer. A weboldal összekötésre került hírlevélküldő rendszerrel és látogatottság-követő rendszerrel is.
Hatalmas grafikai és adminisztrátori munkát igényelt a vírusirtó tesztek összeszedése, melynek során több száz független teszteredményt tekintettek át és elemeztek ügynökségünk munkatársai.
A weboldal üzleti funkciói:
Vásárlás bankkártyával és banki utalással, árszámító, vállalati demó, lakossági próbaváltozatok letöltése, viszonteladói regisztráció, árajánlat-kérés, licenchosszabbítás, terméktámogatás kérése.
A weboldal marketing funkciói:
Hírlevél integráció, vásárlói regisztrációk követése, Facebook és Google remarketing, a vásárlók követése a közösségi oldalakon.
A weboldal public relations üzenetei:
A G Data pozícionálása az IT-biztonság szakértőjeként. A G Data történetének feldolgozása, G Data technológiai működésének bemutatása, vírusirtó teszteredmények bemutatása, G Data termékek bemutatása, esettanulmányok bemutatása.
Eredmények
A mérés során elsősorban azt tekintettük eredménynek, hogy sikerül-e elérnünk a megrendelő által meghatározott célokat.
A siker kritériumaként a megrendelő három célt határozott meg: érkezzenek vállalati árajánlatkérések a weboldalon keresztül (1), a szakmai blog tartalmát vegyék át más médiumok és lehetőleg kormányzati kommunikációs szervezetek, valamint a szakmai blog tartalmának segítségével építsünk fel Facebook közösséget (3).
Ezeket maradéktalanul sikerült elérni, sőt, túlteljesíteni:
- Egy év alatt körülbelül 120 blogbejegyzést írtunk.
- Átlagosan minden hónapban egyszer index.hu címoldalra kerültünk. Ezek a cikkek átlagosan 5 000 olvasót értek el.
- A tartalom segítségével több mint 11 500 fős Facebook közösséget építettünk fel. A kommentekre és hozzászólásokra átlagosan néhány órán belül válaszolunk.
- A G Data weboldalán keresztül havonta több mint 1 millió forint értékű árajánlatkérés történik.
- A G Data weboldalán keresztül megindult a lakossági termékek eladása, havonta 10-12 tranzakció történik.
- A G Data szakmai blogbejegyzéseit rendszeresen átveszi a Kormányzati Eseménykezelő Központ (GOV CERT) hírportálja. Ezzel bekerültünk a kormányzati IT-biztonsági szakemberek látókörébe.
- A G Data szakértői hírnevét sikerült a lehető legjobban felépítenünk. A Kormányzati Eseménykezelő Központ szakértői a G Data magyarországi képviselőitől kértek segítséget egy vírustámadás során.
- A G Data magyarországi képviseletének munkatársai több alkalommal szerepeltek az RTL Klub és az M1 híradóiban, emellett az elmúlt három hónapban több alkalommal készített velük interjút a BLIKK magazin. Ezek a megjelenések bizonyítják, hogy sikerült közérthetően megfogalmaznunk a technológiai témát, és így olyan csatornák is kinyíltak a megrendelő számára, melyeken keresztül nagy tömegeket tud megszólítani.
- Körülbelül 200 ezer forint értékben futtattunk Facebook PPC kampányokat, ezekkel is növeltük a Facebook közösség méretét.
- A weboldalt sajtókommunikációval támogattuk. 2014-ben 10 hónap alatt 12 sajtóközleményt adtunk ki, melyek segítségével 448 megjelenést értünk el.