G Data weboldal és szakmai blog

A G Data Software AG egy német vírusirtócég. Közel 30 éve partner a vírusvédelemben, a G Data alapítója, Kai Figge „találta fel” a vírusirtó szoftvert. A cég azóta őrzi vezető pozícióját Németországban, és több mint 100 országban képviselteti magát disztribútorokon keresztül.

G Data weboldal és szakmai blogG Data weboldal és szakmai blog 239G Data weboldal és szakmai blog 240G Data weboldal és szakmai blog 241G Data weboldal és szakmai blog 243G Data weboldal és szakmai blog 244G Data weboldal és szakmai blog 245G Data weboldal és szakmai blog 246
G Data weboldal és szakmai blog 239
G Data weboldal és szakmai blog 240
G Data weboldal és szakmai blog 241
G Data weboldal és szakmai blog 243
G Data weboldal és szakmai blog 244
G Data weboldal és szakmai blog 245
G Data weboldal és szakmai blog 246
Évszám 2014
Ügynökség PS:PRovocative
Megbízó G Data Software AG / V-Detect Antivírus Kf
Díjak Sándor Imre PR-díj (kommunikációs kampány kategória),

HIvatkozás megnyitása

A nulla közeli büdzsé miatt kizárólag public relations eszközökkel, illetve a tartalommarketing eszköztárával dolgozhattunk.

Az IT-biztonság témakörét mélységeiben feldolgoztuk, majd a laikus közönség számára fontos tartalmakat kiemelve hétköznapi nyelven újrafogalmaztuk.

A projekt során célunk volt bemutatni a G Data szakértelmét, és az IT-biztonság témakörének hazai szakértőjeként pozícionálni a céget. Emellett célunk volt bemutatni a G Data történetét, sikereit és teszteredményeit, és ezeken keresztül felhívni a figyelmet a kiváló minőségű szoftverekre.

Probléma felvázolása

A G Data Software AG egy német vírusirtócég. Közel 30 éve partner a vírusvédelemben, a G Data alapítója, Kai Figge „találta fel” a vírusirtó szoftvert. A cég azóta őrzi vezető pozícióját Németországban, és több mint 100 országban képviselteti magát disztribútorokon keresztül. A G Data magyarországi disztribúcióját a V-Detect Antivírus Kft. látja el. A G Data magyar piaci pozíciója a projekt indulásakor rossznak volt tekinthető. Kiváló technológiai szintje ellenére a márka ismertsége elmarad a hasonló megoldások ismertsége mögött, piaci részesedése nulla közeli. Ennek alapvető oka, hogy korábban, 2009 és 2011 között a G Data Software AG a magyar disztribúcióval egy olyan magyar vállalkozást bízott meg, mely alapvetően nem magas szintű, vállalati megoldásként, hanem a dobozos játékszoftverekhez hasonlóan pozícionált a márkát.

A feladatunk éppen ezért az volt, hogy újrapozícionáljuk a márkát: építsük fel a G Data magyarországi szakértői imázsát. Ehhez megfelelő weboldalt és szakmai blogot kellett építenünk.

Cél

A G Data magyar piaci pozíciója a projekt indulásakor rossznak volt tekinthető. Kiváló technológiai szintje ellenére a márka ismertsége elmarad a hasonló megoldások ismertsége mögött, piaci részesedése nulla közeli. Ennek alapvető oka, hogy korábban, 2009 és 2011 között a G Data Software AG a magyar disztribúcióval egy olyan magyar vállalkozást bízott meg, mely alapvetően nem magas szintű, vállalati megoldásként, hanem a dobozos játékszoftverekhez hasonlóan pozícionált a márkát.

A feladatunk éppen ezért az volt, hogy újrapozícionáljuk a márkát: építsük fel a G Data magyarországi szakértői imázsát. Ehhez megfelelő weboldalt és szakmai blogot kellett építenünk.

Célcsoport

A G Data esetében három fő célcsoportunk van. Az első ezek közül a legnagyobb:

  • minden magyarországi lakos, aki internetet és számítógépet használ, valamint A/B státusszal rendelkezik
  • a második célcsoportunk a vállalatok rendszergazdái (informatikusok)
  • a harmadik – legszűkebb – célcsoportunkat pedig az informatikai biztonsági szakemberek és a kormányzati szakemberek (például a Kormányzati Eseménykezelő Központ (GOV CERT) és a Nemzeti Biztonsági Felügyelet (NBF) munkatársai) jelentik.

A célcsoportok elérésére mindössze 200 ezer forint körüli hirdetési büdzsé állt a rendelkezésünkre, melyet Facebook bejegyzések kiemelésére fordítottunk. Egyéb hirdetési büdzsé az ügynökségi díjon felül nem állt rendelkezésre, kizárólag public relations eszközökkel, valamint a tartalommarketing eszköztárával dolgozhattunk.

Eszközök

Új weboldalt hoztunk létre a http://virusirto.hu oldalon, majd elindítottuk a http://virusirto.blog.hu oldalt és a https://facebook.com/GData.hu közösségi oldalt.

A weboldal esetében a kivitelezést és programozást teljes mértékben a PS:PRovocative végezte, egyedüli kivételt a kártyás fizetési modul jelenti, melyet a Transgate gyártott és a PS:PRovocative implementált.

A grafikai megjelenésért a Flohr Design & Consulting felel. A weboldal szöveges tartalmát teljes mértékben a PS:PRovocative munkatársai írták, beleértve a vírusirtó szoftver működésének leírását is.

A szakmai blogot a PS:PRovocative munkatársai írják. A tartalom elkészítéséhez figyeljük a nemzetközi IT-biztonsági portálokat és blogokat, illetve átírjuk és értelmezzük a német G Data nemzetközi szakmai blogbejegyzéseit.

A Facebook közösség menedzselését és építését szintén a PS:PRovocative végzi. A honlap kiegészítő tartalmait, így az esettanulmányokat is ügynökségünk munkatársai készítették. Ezekhez a megrendelő ügyfeleivel készítettek interjúkat.

A felépítés során a Wordpress rendszerre támaszkodtunk, melyet WooCommerce rendszerrel egészítettünk ki. Egy sablont használtunk fel, melyet több száz sornyi egyedi fejlesztéssel szabtunk testre.

Egyedi fejlesztést jelentettek a WooCommerce rendszert a PayU fizetőrendszerrel és a Számlázz.hu online számlázórendszerrel összekötő modulok.

Szintén egyedi megoldást jelent a virtuális termékvariációk kezelésének lehetősége, amely lehetővé teszi, hogy egy termék különböző (több számítógépre érvényes és több évre érvényes) variációit kezelje a komplex e-kereskedelmi rendszer. A weboldal összekötésre került hírlevélküldő rendszerrel és látogatottság-követő rendszerrel is.

Hatalmas grafikai és adminisztrátori munkát igényelt a vírusirtó tesztek összeszedése, melynek során több száz független teszteredményt tekintettek át és elemeztek ügynökségünk munkatársai.

A weboldal üzleti funkciói:
Vásárlás bankkártyával és banki utalással, árszámító, vállalati demó, lakossági próbaváltozatok letöltése, viszonteladói regisztráció, árajánlat-kérés, licenchosszabbítás, terméktámogatás kérése.

A weboldal marketing funkciói:
Hírlevél integráció, vásárlói regisztrációk követése, Facebook és Google remarketing, a vásárlók követése a közösségi oldalakon.

A weboldal public relations üzenetei:
A G Data pozícionálása az IT-biztonság szakértőjeként. A G Data történetének feldolgozása, G Data technológiai működésének bemutatása, vírusirtó teszteredmények bemutatása, G Data termékek bemutatása, esettanulmányok bemutatása.

Eredmények

A mérés során elsősorban azt tekintettük eredménynek, hogy sikerül-e elérnünk a megrendelő által meghatározott célokat.

A siker kritériumaként a megrendelő három célt határozott meg: érkezzenek vállalati árajánlatkérések a weboldalon keresztül (1), a szakmai blog tartalmát vegyék át más médiumok és lehetőleg kormányzati kommunikációs szervezetek, valamint a szakmai blog tartalmának segítségével építsünk fel Facebook közösséget (3).

Ezeket maradéktalanul sikerült elérni, sőt, túlteljesíteni:

  • Egy év alatt körülbelül 120 blogbejegyzést írtunk.
  • Átlagosan minden hónapban egyszer index.hu címoldalra kerültünk. Ezek a cikkek átlagosan 5 000 olvasót értek el.
  • A tartalom segítségével több mint 11 500 fős Facebook közösséget építettünk fel. A kommentekre és hozzászólásokra átlagosan néhány órán belül válaszolunk.
  • A G Data weboldalán keresztül havonta több mint 1 millió forint értékű árajánlatkérés történik.
  • A G Data weboldalán keresztül megindult a lakossági termékek eladása, havonta 10-12 tranzakció történik.
  • A G Data szakmai blogbejegyzéseit rendszeresen átveszi a Kormányzati Eseménykezelő Központ (GOV CERT) hírportálja. Ezzel bekerültünk a kormányzati IT-biztonsági szakemberek látókörébe.
  • A G Data szakértői hírnevét sikerült a lehető legjobban felépítenünk. A Kormányzati Eseménykezelő Központ szakértői a G Data magyarországi képviselőitől kértek segítséget egy vírustámadás során.
  • A G Data magyarországi képviseletének munkatársai több alkalommal szerepeltek az RTL Klub és az M1 híradóiban, emellett az elmúlt három hónapban több alkalommal készített velük interjút a BLIKK magazin. Ezek a megjelenések bizonyítják, hogy sikerült közérthetően megfogalmaznunk a technológiai témát, és így olyan csatornák is kinyíltak a megrendelő számára, melyeken keresztül nagy tömegeket tud megszólítani.
  • Körülbelül 200 ezer forint értékben futtattunk Facebook PPC kampányokat, ezekkel is növeltük a Facebook közösség méretét.
  • A weboldalt sajtókommunikációval támogattuk. 2014-ben 10 hónap alatt 12 sajtóközleményt adtunk ki, melyek segítségével 448 megjelenést értünk el.
G Data weboldal és szakmai blog 239
G Data weboldal és szakmai blog 240
G Data weboldal és szakmai blog 241
G Data weboldal és szakmai blog 243
G Data weboldal és szakmai blog 244
G Data weboldal és szakmai blog 245
G Data weboldal és szakmai blog 246