Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában

Fantoly Nikolett színésznő azután fordult ügynökségünkhöz, hogy november végén, az akkor még a Játékszínben bemutatott Emberi hang c. monodrámának nem volt közönsége, és le kellett venni a színpadról.

 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 232 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 234 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 235 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 236 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 237 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 238
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 232
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 234
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 235
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 236
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 237
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 238
Évszám 2014
Ügynökség PS:PRovocative
Megbízó Fantoly Nikolett, színésznő
Díjak Sándor Imre PR-díj (kommunikációs kampány kategória),

HIvatkozás megnyitása

Kommunikációs stratégia és üzenetek

Mivel a projekt megkezdésekor Fantoly Nikolett ismertsége még alacsony volt a célcsoport körében, kommunikációs stratégiánk alapja volt, hogy megpróbáljuk más érintettek hírnevét is kihasználni a darab népszerűsítésére. Így többször felhasználtuk a rendező Sas Tamás nevét, illetve Fantoly Nikolett számára fotózást szerveztünk Éder Krisztián (SP) fotóssal. Emellett feldolgoztuk a darab írójának és korábbi, valamint jövőbeli feldolgozásainak történetét is.

Üzenetként egyrészt a darab tartalmát, történetét használtunk, másrészt minden kommunikációban megjelent az az üzenet, hogy Fantoly Nikolett különös tehetséggel játssza el az Emberi Hang főszerepét.

Probléma felvázolása

Magyarországon az elmúlt hét évben 26 százalékkal nőtt azok aránya, akik egyáltalán nem kíváncsiak a kulturális programokra. Míg az Európai Unióban élők 18 százaléka vesz részt rendszeresen valamilyen kulturális eseményen, ez az arány Magyarországon csupán 7 százalék.

Megbízónk, Fantoly Nikolett 25 éves független színésznő 2012-ben szerzett színházi és filmszínész végzettséget a Kazán István Kamaraszínház Színészképző Stúdióban, majd 2013- ban modern tánctanár mesterszakon diplomázott a Magyar Táncművészeti Főiskolán. A Pulóvergyűjtó című darabban nyújtott alakítását követően 2012-ben Sas Tamás felkérte az általa rendezett Jean Cocteau Emberi hang című monodráma főszerepére.

Fantoly Nikolett színésznő azután fordult ügynökségünkhöz, hogy november végén, az akkor még a Játékszínben bemutatott Emberi hang c. monodrámának nem volt közönsége, és le kellett venni a színpadról.

2014. januárjában a Spinoza színházban ismételt bemutatóra készült a csapat, de ott lebegett a kérdés a fejük felett: hogyan fogják megtölteni az új színházat?

Az ügynökség feladata egy olyan kampány szervezése volt, amely az ismeretlen színésznő négy hónapon keresztül tartó előadássorozatán feltölti a nézőteret, amely 6 alkalommal előadásonként 70 nézőt jelentett, és egyben felkelti a színész szakma érdeklődését a színésznő személye iránt.

Emellett feladatunk volt, hogy színházigazgató, rendezők figyelmét felhívjuk a kezdő színésznőre, aki karrierjét egy sikeres bemutatóval szerette volna indítani.

Minderre 1 millió forintnál kevesebb büdzsé állt rendelkezésünkre.

Cél

Célok:

  • Színház megtöltése a 4 hónapon keresztül tartó előadássorozat alatt.
  • Fontos színházigazgatók és rendezők figyelmének felhívása a színésznőre

Célcsoport

Célcsoportok:

  • 25-45 év közötti budapesti, színházat kedvelő nők
  •  A színésznő által megjelölt színházigazgatók és rendezők
  • Újságírók, médiumok

Eszközök

A stratégia megvalósítása, módszerek és eszközök, időzítésük

A projekt megvalósítása során szinte nulláról indultunk. Nem létezett például szórólap, plakát vagy weboldal. Fantoly Nikolettről nem állt rendelkezésre jó minőségű fotó, amit a sajtóban tudtunk volna használni.

Ezért a kommunikáció megkezdése előtt elkészítettük a színdarab weboldalát, létrehoztuk Fantoly Nikolett hivatalos Facebook profiloldalát és az első előadás eseményoldalát. Weboldalként egy modern, úgynevezett one page, vagyis „egyoldalas” site-ot építettünk.

A darabhoz illő képanyag elkészítésével Éder Krisztián fotóst bíztuk meg.

A premiert megelőzően sajtóbemutató előadással egybekötött sajtótájékoztatót tartottunk a kultúrával foglalkozó, illetve kultúra rovattal rendelkező média számára. A sajtótájékoztatót követő napon, 2014. január 31-én kiadtuk az első sajtóközleményt, melyet a három hónap során további három követett (február 12, február 25, április 10), köztük egy olyan, amelyben a portréképeket készítő Éder Krisztián is szerepelt.

A rendelkezésre álló, kevesebb mint 1 millió forintos hirdetési büdzsét nyomtatott, online és e-mailben küldött kulturális programajánlókra (Fidelio.hu hírlevél, Színház.hu PR-cikk, Port.hu Színházpremier hírlevél, Pesti Műsor Magazin egyoldalas és negyedoldalas hirdetések, rádióhirdetésekre és rádióinterjúra a Klubrádióban, valamint Facebook hirdetésekre használtuk fel.

A kultúra iránt érdeklődő közösségeket nyereményjátékokkal, a fiatalabbakat blogoldalakon és egyetemi lapokon keresztül céloztuk meg.

Mivel nem volt pénz plakátkampányra, ingyenes plakátkampányt szerveztünk. Így mi magunk helyeztünk ki plakátokat a Spinoza szánházban és számos környékbeli budapesti romkocsmában, valamint megjelentünk a Spinoza színház Facebook oldalán és hírlevelében.

Ezzel a módszerrel (a nyomtatási költséget leszámítva) ingyenesen értünk el több tízezer embert a plakátjainkkal.

Fantoly Nikolettel közösen összeállítottunk egy listát azokból a színészekből és rendezőkből, akikkel a színésznő szeretett volna kapcsolatba kerülni, és részükre személyre szóló meghívót küldtünk egy telefonkagylóhoz csatlakoztatott mp3 lejátszó kíséretében, amelyen a darab egy részlete volt hallható a színésznő prezentálásában. Ez az egyedi meghívó garantálta azt, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni a meghívást.

Mindezekhez szükség volt szövegírásra, grafikai tervezésre, programozásra és rengeteg szervezésre.

Eredmények

Az alapvető mérési módszerünk nagyon egyszerű volt: sikerül-e megtöltenünk a színházat.

Emellett figyeltük a sajtómegjelenések számát és minőségét, valamint a megrendelő figyelembe vette, hogy milyen színházigazgatókat és rendezőket sikerül elérnünk.


A munka/kampány eredménye és a jövőbeni felhasználás/folytatási lehetőségek

A kampányidőszak alatt közel 80 sajtómegjelenést generáltunk, amelyek döntő többsége a sajtóközleményeknek köszönhető.
A színésznő Éder Krisztiánnal közös fotózásáról szóló sajtóanyag a glossy média érdeklődését is felkeltette, így Fantoly Nikolett és a színdarab az Instyle és a Marie Claire oldalakra is felkerült.

A színésznővel a Civil Rádió Kultúrkoktél műsora, az Inforádió, és a Duna TV Kultikon műsora készített interjút, a Klub Rádió Reggeli gyors című műsora pedig Sas Tamás rendezőt látta vendégül.

A kampánynak köszönhetően a korábban szinte üres nézőtérnek játszott monodráma a hat előadás közül négy alkalommal teltházzal, két alkalommal pedig 90 százalékos helyfoglalással szerepelt. Az online elővételben kapható színházjegyek minden alkalommal elkeltek.

Az előadást több színházi szakember is megtekintette, emellett Fantoly Nikolettnek lehetősége nyílt személyes találkozásokra, és úgy tűnik, hamarosan egy filmszerepben is viszontláthatjuk.

A kampány eredményeként ügynökségünk újabb megbízást kapott Fantoly Nikolettől, feladatunk jelenleg az „ovibalett” projekt népszerűsítése.

 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 232
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 234
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 235
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 236
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 237
 Fantoly Nikolett pályakezdése az Emberi Hang című monodrámában 238