A láthatatlan gyilkos nyomában

A kötelező évi kéményseprés eltörlése komoly biztonsági kockázatot jelent. Ráadásul mivel leginkább a szakmai sajtó foglalkozik a témával, az emberek nagy része nincs tisztában a szabályozásváltozás kockázatával.

A láthatatlan gyilkos nyomábanA láthatatlan gyilkos nyomában 149
A láthatatlan gyilkos nyomában 149
Évszám 2018
Ügynökség SAKKOM Interaktív
Megbízó Szerelvénybolt Kft.
Díjak Sándor Imre PR-díj (kommunikációs kampány kategória),

HIvatkozás megnyitása

A problémát felismerve konkrét számokkal akartuk alátámasztani gyanúnkat, miszerint kevesen ismerik fel az előírás eltörlésének negatív következményeit és a szén-monoxid-mérgezést, ezért kutatást végeztünk lakossági oldalról, amiben a szabályozásváltozás hatásaira, a közvéleményre, jövőbeli ellenőrzési hajlandóságra és CO ismeretekre voltunk kíváncsiak.

Felvettük a kapcsolatot az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal (BM OKF), és adatokat gyűjtöttünk a szén-monoxid-mérgezéses esetekkel kapcsolatban.

Az előző két forrásból érkező eredményekről tájékoztattuk a sajtót.
Ezután az Országos Mentőszolgálat szóvivőjével, Győrfi Pállal és a Falforgatókból ismert Müller Attilával videóban hívtuk fel a figyelmet a problémára és megelőzésre, amit a Szerelvénybolt Kft. saját Youtube-csatornáján és Facebookon terjesztettünk.

Célcsoportunk széles körű eléréséhez további véleményvezéreket kerestük, hogy általuk juttassuk el üzenetünket.

A kampány fő üzenete családunk és saját életünk fontossága, a szén-monoxid súlyos kockázata és az ebből adódó halálos balesetek elkerülése egy, a Megbízó által forgalmazott készülékkel.

Probléma felvázolása

A Szerelvénybolt Kft. webshoppal és 7 áruházzal rendelkező épületgépészeti kis- és nagykereskedő. A termékértékesítésen túl igyekszik a profiljába vágó és lakosságot érintő problémákat feltárni, azokra megoldást kínálni. A kötelező évi kéményseprés eltörlése is ide sorolható, mely komoly biztonsági kockázatot jelent. Ráadásul mivel leginkább a szakmai sajtó foglalkozik a témával, az emberek nagy része nincs tisztában a szabályozás változás kockázatával.

Lakossági oldalról az ellenőrzés fakultatív jellegével várhatóan évről évre visszaesik az ellenőriztetési kedv.

Kevesen tudják, de a CO-mérgezés oka az esetek 10%-ában a kéménybekötés hibája/a kémény állapota. A BM OKF tájékoztatásából kiderült, hogy tavaly 13%-kal több CO-mérgezéses esetet regisztráltak, mint 2016-ban. Az ellenőrzések csökkenésével félő, hogy ez a szám tovább nő. Rendszeres ellenőrzéssel és akár a Megbízó termékportfóliójában is megtalálható CO-érzékelővel elkerülhető a halálos kimenetelű baleset. A kampány során a CO veszélyére és elkerülésének módszereire hívtuk fel a figyelmet, hogy a lazább szabályozás ne veszélyeztesse a lakosság életét.

Cél

Elsődleges célként a potenciális vásárlóközönségünk minél szélesebb körű releváns elérését és tájékoztatását tűztük ki a szabályozásmódosítás hatásaival és megoldásokkal kapcsolatban.

Másodlagosan a célcsoport körében a Szerelvényboltot mint a szakma lakosságot érintő változásaira azonnal reflektáló, problémákat feltáró és figyelemfelhívó, a szén-monoxid-mérgezés problémájának szakértőjét (is) pozícionáljuk.

Mivel a kampány online felületeken futott, harmadlagos cél volt a Megbízó által forgalmazott érintett termékkör forgalmának növelése a korábbi hasonló időszakhoz képest 50%-kal.

Célcsoport

A Szerelvénybolt Kft. épületgépészeti kis- és nagykereskedőként a végfelhasználókat és a szerelőket, kivitelezőket egyaránt kiszolgálja termékeivel. A lakosságot és így elsősorban a végfelhasználókat érinti a szabálymódosítás, így a kampányban őket igyekezetünk minél szélesebb körben elérni.

Eszközök

1. A kampány előkészítő szakaszában információt gyűjtöttünk, ezért:

  • felvettük a kapcsolatot az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal (BM OKF), és a szén-monoxid-mérgezéses esetekkel kapcsolatban gyűjtöttünk tőlük adatokat.
  • online kutatást végeztünk, melyben a lakosság szén-monoxid-mérgezéssel kapcsolatos ismereteiről, és a szabályozásváltozással kapcsolatos attitűdről, annak hatásairól és következményeiről gyűjtöttünk adatokat.


2. A Szerelvénybolt.hu oldalra tanácsadó cikket írtunk, a szén-monoxid-mérgezés felismerésével és kiküszöbölésével kapcsolatban. Ugyanebben a témakörben videót is készítettünk, melyben Győrfi Pál, Müller Attila hívja fel a figyelmet a veszélyre.


3. A kutatási és gyűjtött eredményekből sajtóközleményt írtunk, melyben Győrfi Pált, mint hiteles szakembert is megszólaltattuk.


4. Célcsoportunk életkor és családi állapot szempontjából hiteles és releváns influencereket kértünk fel, hogy álljanak ki az ügy mellett. A kampányban Liptai Claudia, Hajós András, Ábel Anita, Kovács Patrícia, Tatár Csilla, Győrfi Pál, Dobó Ágnes vett részt. Ők saját csatornáikon osztottak meg tartalmakat.


5. A két kisgyermekes anyukaként ismert Dobó Ági saját blogbejegyzést készített a probléma megelőzéséről.


6. Natív cikket írtunk a WMN oldalára Így ne fulladj meg otthon címmel.


7. Meglévő Facebook-csatornáinkat párhuzamosan használtuk:

- Okos tippek otthonra (B2C FB oldal, 105 ezer követő): CO-mérgezéssel kapcsolatos posztok, tippek, Szerelvénybolt termékeivel összekötve, hirdetéssel támogatva.
- Szerelvénybolt Kft. (B2B FB oldal, 71 ezer követő): tanácsadó cikk és kampányvideó megosztása, CO mérő termékek népszerűsítése (hirdetéssel támogatva), influencerek tartalmainak megosztása.

Eredmények

1. Közel 16 millió forint értékű médiamegjelenések generálása a sajtókommunikáció révén.
A kiadott sajtóközlemények több mint ötven megjelenést generáltak többek között a legolvasottabb online hírportálokon: Profit7.hu, a 24 Óra, a Népszava, a Szabad Föld és a Petőfi Népe. A Szerelvénybolt Kft. számára kiadott sajtóközleményekről számos építészeti, épületgépészeti és lakáskultúrával foglalkozó szaklap beszámolt, köztük a Ház és otthon, az Épinfo és a VGF Online. Emellett több egészségügyi és női médium is foglalkozott vele úgy, mint a Femina.hu, Napidoktor.hu, Életforma.hu, Vital.hu, Egészségkalauz Online, Betegszoba.hu, Mediacalonline.hu, Weborvos.hu.


2. A további kampányelemek (influencerek tartalmai, közösségi csatornáink, videó, tanácsadó cikk, natív cikk) hatására közel másfél millió embert értünk el.


3. Az értékesítés növelése: A kampány ideje alatt összesen 320%-kal növekedett a webshopban az érintett termékkörök forgalma (célszám 150% volt).


4. Közösségi csatorna és weboldal összekapcsolásának erősítése:
A Facebookról generálódó aktivitások megduplázódtak a kampányidőszakban.

A láthatatlan gyilkos nyomában 149