#kösziadalt
A dalszerzők a legtöbbször háttérbe szorulnak az előadók mögött : a hallgatók és nézők szinte csak az utóbbiakat ismerik. A #kösziadalt kampány elsősorban edukációs és figyelemfelhívó célokat szolgált. Legfontosabb kommunikációs célja az volt, hogy egyfajta mozgalmat indítva arra buzdítsa az embereket: köszönjék meg kedvenc dalukat a szerzőknek.
HIvatkozás megnyitása
A #kösziadalt kampányt két stratégiai pillérre építettük. Létrehoztuk a Dalszerzők Napját (tavaly ez október 12 re esett), valamint az előadókat is bevontuk a kommunikációba. A Dalszerzők Napja kiváló apropót és keretet biztosított az üzenetek átadására, míg az előadók bevonása személyesebbé tette a mondanivalót (és egyben jelentős rajongóbázist tudtak mozgósítani). Van kedvenc dalod? Tudod ki írta? Köszönd meg a szerzőnek!” Üzenetünkben arra buzdítottuk az embereket, hogy köszönjék meg kedvenc dalukat a szövegírónak, zeneszerzőnek és ebben az előadók jártak elöl jó példával. A kampányban a célközönség különféle érdeklődését és zenei ízlését figyelembe véve a következő előadókat kértük fel:
- Péterfy Bori
- Freddie
- Radics Gigi és a
- Margaret Island zenekar.
Ők speciális videoklipekben (és közösségi média posztokban) köszönték meg a saját szerzőiknek a mindenki által ismert dalaikat. A felkért művészeken kívül számos előadó önkéntesként csatlakozott kampányunkhoz és saját posztokkal segítette munkánkat: pl.: Rúzsa Magdi, Caramel, a Quimby zenekar A Dalszerzők Napja (2018. október 12.) előtt 2 héttel indult a teaser kampány online felületeken (4 videoklip), és ekkor indult a páros interjúszervezés a 4 előadónak és a szerzőknek. A Dalszerzők Napján került ki a videoklip hosszabb változata, az együttműködő rádiók (pl. Magyar FM) és a zenei klubok (pl. A38, BMC, Budapest Park) pedig ezen a napon különleges programmal, illetve közösségi média kommunikációval készültek (a mellékelt fotó a kampány debreceni helyszínén készült ByeAlex koncertjén).
Probléma felvázolása
Az Artisjus a zeneipar non profit szervezeteként gondoskodik társadalmi és természeti környezetéről. Célja, hogy sok jó zene szülessen és legyen elérhető a legszélesebb körben, és hogy a társadalom az alkotók szerepét elismerje, műveik értékét felismerje.
A közvélekedésben a dalszerzők a legtöbbször háttérbe szorulnak az előadók mögött : a hallgatók/nézők szinte csak az utóbbiakat ismerik, sok esetben nincsenek is tudatában a szerzők értékteremtő munkájának.
A korábbi években elindított kommunikáció során már figyelmet irányítottunk a szerzők értékteremtő munkájára. Ez alkalommal olyan kommunikációra volt szükség, amely folytatja ezt, sőt egy újabb szintre emeli. Ez lett a #kösziadalt kampány.
Cél
A #kösziadalt kampány elsősorban edukációs és figyelemfelhívó célokat szolgált. A korábbi évben zajlott #mutimithallgatsz kampány folytatásaként legfontosabb kommunikációs célja az volt, hogy egyfajta mozgalmat indítva arra buzdítsa az embereket: megköszönjék kedvenc dalukat a szerzőknek.
Célcsoport
Célközönségként a (könnyű)zenei témákra fogékonyabb fiatalokat választottuk. Másodlagos célcsoport volt a kreatív iparág, mint zenefelhasználó.
Eszközök
- www.kosziadalt.hu microsite : ide került fel minden kampányelem (filmek, kvíz, klubok, médiatámogatók), és az Instagram feednek köszönhetően itt gyűltek a hírességek és a nagyközönség publikus Instagram posztjai (a site az idei program miatt frissült, néhány funkció azóta lekerült!)
- sajtókapcsolati munka: programajánló sajtóközlemény, interjúszervezés az előadóknak, szakmai sajtóközlemény (videoklip premier a KreativOnline on, a werkfilm premierje pedig a Médiapiacon történt)
- közösségi média: Facebook posztok buzdítottak az Artisjus oldalon. Az előadóink közösségi média nagykövetek voltak; saját felületeiken posztolták üzeneteinket (ehhez mintaposztokat, háttéranyagokat készítettünk nekik).
- influencer kampány fizetett és önkéntes véleményvezérek (utóbbi pl. Rúzsa Magdi, Caramel ) az Instagramon és a Facebookon mozgósítottak
- kampányfilmek: 4 teaser és 1 hosszabb film készült, rövidített zenei videoklipek, rendezőjük Miki357, a filmek Ezüst Online Video Awards díjat nyertek
- digitális kommunikációs csatornák: a kampányvideók a Facebookon és YouTube on
- partnerkapcsolatok: rádiók bevonása, szórakozóhelyek/klubok bevonása
Eredmények
A célközönség kösziadalt posztjai a kampány ideje alatt, sőt, azon túl is érkeztek (az Instagram posztokat a központi kosziadalt.hu oldal automatikusan összegyűjtötte)
A limitált költségvetésből megvalósuló kéthetes kampány üzenete nem számolva a PR munka révén született médiamegjelenéseket közel 3 millió alkalommal volt látható a célcsoport számára (elérés).
Az online eszközök több mint félmillió interakciót eredményeztek, ennyi embert sikerült megmozgatni (microsite oldallátogatottság, display hirdetésekre való kattintás, videó megtekintések, Facebook posztok interakciói, influencer posztok és videók interakciói stb.)
Az Artisjus Facebook oldalának látogatottsága megtízszereződött ebben az időszakban. Az eredmények közé sorolható, hogy az Artisjus nemzetközi kapcsolatrendszerének köszönhetően a Dalszerzők Napja kezdeményezést idéntől Ausztriában is elindítja a helyi közös jogkezelő szervezet.